Close
(0) اقلام
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
تمام کالاها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    مس چگونه میتواند به سلامت ما کمک کند؟

    مس چگونه میتواند به سلامت ما کمک کند؟

    شاید زمانی که اسم مس به زبان بیاید همه ما به سرعت به سمت ظروف و وسایل مسی برویم اما آیا میدانستید مس یکی از عناصر حیاتی برای بدن ما بوده و نقش ویژه ای در سلامت سیستم های بدن ما بازی میکند؟

    بدن ما به خودی خود مس تولید نمیکند و نیاز به تامین این عنصر از طریق مواد غذایی دارد.هر شخص بالغ باید به طور متوسط ۱.۵تا ۲.۵ میلی گرم در روز مس مورد نیاز بدن را تامین کند.

    مس به عنوان عامل واکنش دهنده برای متابولیسم معمول بدن میباشد و البته مقدار خیلی کم یا خیلی زیاد این ماده میتواند مشکلات فراوانی در بدن ایجاد کند.

    در صورتی که احساس ضعف یا بی حالی زیاد به شما دست میدهد شاید بد نباشد به میزان دریافتی مس در بدن خود توجه نمایید.

    مس عامل تقویت مغز

    مس نقش بسیار مهمی در کارآیی مغز و تفکر انسان دارد و مقدار بسیار کم یا زیاد آن باعث اختلال در سلامتی مغز انسان میشود.

    غلاف میلین بخشی حیاتی درسیستم عصبی مغز میباشد و مس عاملی اساسی در تقویت و بازسازی این قسمت میباشد. این بخش همان قسمتیست که میزان سرعت و هوشیاری مغز شما را در زمان پردازش اطلاعات مشخص میکند و طی تحقیقاتی مشخص شده این منطقه مهمترین قسمت مغز در خلاقیت بوده و جاییست که افکار ناب و بدیع در آن پردازش وتولید میشود.

    مس عامل تسکین دردهای مفصلی

    آیا تا به حال چیزی در مورد جورابها یا لباسهای بافته شده با مس شنیده اید؟

    دلیل اینکار افزایش گردش خون وتسکین درد های مفصلیست.مس عامل انعطاف مفاصل شده و به ترمیم استخوان یا مفاصل متورم کمک شایانی میکند.

    مس باعث تقویت مو، ناخن ها و پوست شما میشود.

    مس ترکیبی حیاتی در ماده ای غذایی به نام ملانین میباشد که به استحکام و رنگ موها ناخن ها و پوست کمک کرده زمانیکه این دو ماده با یکدیگر ترکیب شوند آنزیمی به نام تروزیناز ایجاد میکنند .تیروزیناز عامل سلامت مو بوده از نازک شدن موها یا سفیدی آنها نیز جلوگیری میکند. همچنین این ماده عامل نرمی و انعطاف پوست بوده و میزان افتادگی و چین و چروک پوست را تا حد زیادی کاهش میدهد.

    مس به جذب آهن در بدن کمک میکند.

    یکی دیگر از مزایای مهم مصرف مس جذب آهن در بدن بوده و تعداد گلوبولهای قرمز را همیشه در حد مناسبی نگه میدارد. مس به توازن توزیع قند و آهن در بدن کمک بسیاری میکند

    این موضوع به ویژه برای کسانی که به فقرآهن مبتلا هستند بسیار مهم است.

    مس دشمن پیری زودرس

    مس از بیماریهایی مانند ورم مفاصل که ناشی از پیری زودرس هستند جلوگیری میکند و با خواص ضدالتهابی به جنگ این بیماری می رود.

    البته مزایای مس به اینجا ختم نمیشود . مس به رشد و سلامت بدن نیز کمک شایانی میکند مثلا عامل بسیار مهمی در بازگشایی عروق و شریانهاست و از گرفتگی رگها و بروز حملات قلبی جلوگیری میکند.

    مس عنصر کمک کننده به سیستم هاضمه

    مس عنصریست که به نابودی باکتریها و ویروس ها کمک میکند و به این ترتیب سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند بنابراین مصرف مناسب مس به کارآیی دستگاه هاضمه بسیار کمک کرده و باعث تحریک عضلانی نیز میشود همچنین به دفع سموم از بدن نیز کمک میکند.

    جدای از مزایای بالا سایر منافع استفاده از این عنصر محبوب شامل متعادل سازی فعالیت تیرویید ، تقویت کبد و طحال ، افزایش سطح انرژی بدن، کاهش کلسترول و فرم دهی به بافت های متصل به هم میباشد.

    در پایان از سودی که این عنصر فلزی برای بدن شما دارد غافل نبوده واستفاده از منابع غنی از این عنصر مانند انواع مغزهای خوراکی، حبوبات، نخود فرنگی، قارچ ، گوجه فرنگی ، موز ، آلو،
    را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید .

     

    همیشه سلامت باشید!

    انصراف از نظر